Ανοσοποιητικό: Πως μπορείτε να το ενισχύσετε με φυσικούς τρόπους

ανοσοποιητικό

Ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης ιών και γρίπης. Με αυτούς τους φυσικούς τρόπους ενίσχυσης του ανοσοποιητικού συστήματος, μπορείτε να επιτύχετε ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα.

Κατά τη διάρκεια της γρίπης ή της ιογενούς εποχής, πολλοί από τους γνωστούς σας μπορεί να αρρωστήσουν, αλλά ορισμένοι θα παραμείνουν υγιείς ακόμη και όταν όλοι στο σπίτι τους είναι άρρωστοι από τη γρίπη. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς μερικοί άνθρωποι αρρωσταίνουν πολύ συχνά και μερικοί είναι πιο επιρρεπείς στο να κολλήσουν κάτι; Έχει να κάνει με το ανοσοποιητικό σύστημα του οργανισμού. Το ανοσοποιητικό σύστημα είναι η πρώτη γραμμή άμυνας του σώματός μας έναντι ενός ξένου μικροοργανισμού που εισέρχεται στο σώμα. Όσο ισχυρότερο είναι το ανοσοποιητικό σας σύστημα, τόσο μικρότερες θα είναι οι πιθανότητες να αρρωστήσετε. Αλλά και πάλι, έχοντας ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα αυτό δεν σημαίνει ότι θα σας κάνει ανίκητους.
Με ελάχιστες αλλαγές στη διατροφή και τη ρουτίνα σας, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι το ανοσοποιητικό σας σύστημα θα είναι αρκετά ισχυρό για να σας προστατεύσει από τη λοίμωξη του ιού.

Οι βασικοί τρόποι ενίσχυσης του ανοσοποιητικού που πρέπει να εντάξουμε στην καθημερινότητα μας είναι η ξεκούραση και ο ύπνος για 8 ώρες,  περπάτημα στον ήλιο και μια ισορροπημένη διατροφή.

Μερικοί άλλοι επίσης πολύ σημαντικοί παράγοντες είναι οι παρακάτω:

Μειώστε τα επίπεδα στρες σας

Το χρόνιο στρες καταστέλλει την ανοσολογική απόκριση του σώματος με απελευθέρωση της ορμόνης κορτιζόλης. Η κορτιζόλη παρεμβαίνει στα Τ-κύτταρα (ένα συγκεκριμένο λευκό κύτταρο αίματος) για την αναπαραγωγή και λήψη σημάτων από το σώμα. Η κορτιζόλη επηρεάζει επίσης το έντερο και τους πνεύμονες, τα οποία αποτελούν την πρώτη μας γραμμή άμυνας έναντι παθογόνων παραγόντων. Για να διατηρήσετε το άγχος σας υπό έλεγχο με γιόγκα, διαλογισμό ή βαθιές αναπνοές στην καθημερινότητα σας.

Μετρήστε την πρόσληψη αλκοόλ

Πολλές έρευνες έχουν δείξει ότι η υπερβολική πρόσληψη αλκοόλ μπορεί να εξασθενήσει το ανοσοποιητικό σύστημα. Ωστόσο 1-2 ποτήρια κρασί μπορεί να βοηθήσουν στη γενική υγεία του σώματος.

Βεβαιωθείτε ότι παίρνετε το A-B-C-D-E

Η κατανάλωση βιταμινών μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Η βιταμίνη Α, Β6, C, D και Ε μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της αντοχής του ανοσοποιητικού συστήματος. Η βιταμίνη C είναι εξαιρετικά σημαντική και η έλλειψη της μπορεί να προκαλέσει διάφορες ασθένειες. Μπορείτε να πάρετε τη βιταμίνη C από εσπεριδοειδή όπως το πορτοκάλι, το γκρέιπφρουτ, το σπανάκι και τις φράουλες. Μπορείτε να πάρετε συμπληρώματα πολυβιταμινών από το γιατρό σας, ωστόσο, η φυσική πρόσληψη μέσω τροφίμων είναι ο καλύτερος τρόπος.

Φάτε περισσότερα λαχανικά

Τα λαχανικά, τα φρούτα, οι σπόροι και οι ξηροί καρποί περιέχουν θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Η κατανάλωσή τους σε καθημερινή βάση ενισχύει την άμυνα του οργανισμού. Για ένα υγιές ήπαρ, λαχανικά όπως το μπρόκολο και το λάχανο πρέπει να περιλαμβάνονται στην καθημερινή διατροφή. Το υγιές ήπαρ εξασφαλίζει τη φυσική διαδικασία αποτοξίνωσης του οργανισμού.

Γυμναστείτε

Η γυμναστική σε τακτική βάση έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.  Προσοχή όμως, όχι όλα τα είδη γυμναστικής, καθώς τα δυναμικά αποδυναμώνουν το ανοσοποιητικό σύστημα, αφήνοντας σας επιρρεπείς σε γρίπη και ιογενείς λοιμώξεις.

Επαρκής ύπνος

Η έλλειψη ύπνου μπορεί να προκαλέσει την ενεργοποίηση της φλεγμονώδους ανοσολογικής αντίδρασης, μειώνοντας τη δραστηριότητα των Τ κυττάρων στο σώμα. Αυτό μπορεί να αποδυναμώσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Προσπαθήστε να κοιμηθείτε για 7-8 ώρες καθημερινά.

Σταματήστε να καπνίζετε

Σταματήστε τη συνήθεια του καπνίσματος γιατί όχι μόνο αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου αλλά επίσης βλάπτει το ανοσοποιητικό σύστημα. Το κάπνισμα λέγεται ότι έχει αρνητικό αντίκτυπο τόσο στην προσαρμοστική όσο και στην έμφυτη ανοσία. Μπορεί επίσης να αυξήσει τις πιθανότητες ανάπτυξης επιβλαβών παθογόνων ανοσολογικών αποκρίσεων και να μειώνει την αποτελεσματικότητα της άμυνας του ανοσοποιητικού σας συστήματος.

Βγείτε στον ήλιο

Η έκθεση στο φυσικό φως είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες στην παραγωγή βιταμίνης D στο σώμα μας. Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την υγιή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος καθώς βοηθά το σώμα να παράγει αντισώματα. Το χαμηλό επίπεδο βιταμίνης D στο σώμα έχει χαρακτηριστεί ως ένας από τους κύριους λόγους για αναπνευστικά προβλήματα. Μια βόλτα στο φως του ήλιου για 10-15 λεπτά θα εξασφαλίσει ότι παράγεται αρκετή ποσότητα βιταμίνης D στο σώμα.

Κοινοποίηση σε
ΠΡΟΣΕΧΩΣ