Πως αντιμετωπίζουμε τις υψηλές θερμοκρασίες

Υψηλές θερμοκρασίες

Οι υψηλές θερμοκρασίες είναι αιτία θανάτου εκατοντάδων ανθρώπων κάθε χρόνο. Η υπερβολική ζέστη μπορεί να μας κάνει να αρρωστήσουμε, εάν το σώμα δεν μπορεί να το αντισταθμίσει και να μας δροσίσει σωστά.

Τα κύρια πράγματα που επηρεάζουν την ικανότητα του σώματός να κρυώσει κατά τη διάρκεια εξαιρετικά ζεστού καιρού είναι:

  • Υψηλή υγρασία. Όταν η υγρασία είναι υψηλή, ο ιδρώτας δεν θα εξατμιστεί τόσο γρήγορα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το σώμα να μη μπορεί να απελευθερώσει θερμότητα όσο γρήγορα μπορεί να χρειάζεται.
  • Προσωπικοί παράγοντες. Η ηλικία, η παχυσαρκία, η αφυδάτωση, οι καρδιακές παθήσεις, οι ψυχικές ασθένειες, η κακή κυκλοφορία, η χρήση συνταγογραφούμενων φαρμάκων και αλκοόλ μπορούν να παίξουν ρόλο στην αντιμετώπιση της ζέστης.

Εκείνοι που διατρέχουν τον υψηλότερο κίνδυνο είναι άτομα 65 ετών και άνω, παιδιά κάτω των δύο ετών και άτομα με χρόνιες ή ψυχικές ασθένειες. Εφόσον έχετε ανθρώπους που εξαρτώνται από εσάς για τη φροντίδα τους, σε περιόδους με υψηλές θερμοκρασίες πρέπει να βεβαιωθείτε εάν: Πίνουν αρκετό νερό; Έχουν πρόσβαση σε κλιματισμό; Χρειάζονται βοήθεια για να παραμείνουν ψύχραιμοι;

Εκτός όμως από τις λεγόμενες ομάδες υψηλού κινδύνου, όλοι πρέπει να προσέχουμε κατά τη διάρκεια ενός καύσωνα για να αποφύγουμε δυσάρεστα περιστατικά. Μερικά από τα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε είναι:

  • Μένουμε σε κλιματιζόμενο εσωτερικό χώρο όσο περισσότερο μπορούμε.
  • Πίνουμε πολλά υγρά ακόμα κι αν δεν διψάμε.
  • Προγραμματίζουμε προσεκτικά τις υπαίθριες δραστηριότητες μας.
  • Φοράμε φαρδιά, ελαφριά, ανοιχτόχρωμα ρούχα και αντηλιακό.
  • Κάνουμε δροσερά ντους ή μπάνια για να δροσιστούμε.
  • Δεν αφήνουμε ποτέ παιδιά ή κατοικίδια σε αυτοκίνητα.
  • Παρακολουθούμε τις τοπικές ειδήσεις για ενημερώσεις για την υγεία και την ασφάλεια.

 

Κοινοποίηση σε
ΠΡΟΣΕΧΩΣ