Ρεφλεξολογία στο σπίτι: Άγχος και τεχνικές χαλάρωσης

Το άγχος είναι ο τρόπος με τον οποίο το σώμα σας ανταποκρίνεται σε κάθε είδους απαίτηση ή απειλή. Όταν αισθάνεστε τον κίνδυνο – είτε είναι πραγματικό είτε φανταστικό – η άμυνα του σώματος ξεκινάει μια γρήγορη, αυτόματη διαδικασία που είναι γνωστή ως αντίδραση «μάχης ή πτήσης» ή «ανταπόκριση στο άγχος».

Η απόκριση στο άγχος είναι ο τρόπος του σώματος να σας προστατεύει. Όταν δουλεύετε σωστά, σας βοηθά να παραμείνετε συγκεντρωμένοι, ενεργητικοί και σε εγρήγορση. Σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, το άγχος μπορεί να σώσει τη ζωή σας — δίνοντάς σας επιπλέον δύναμη για να υπερασπιστείτε τον εαυτό σας, για παράδειγμα, ή να σας ωθήσει να χτυπήσετε τα φρένα για να αποφύγετε ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα.

Πέρα ​​από ένα ορισμένο σημείο, το άγχος σταματά να είναι χρήσιμο και αρχίζει να προκαλεί μεγάλες ζημιές στην υγεία, τη διάθεση, την παραγωγικότητα, τις σχέσεις και την ποιότητα ζωής σας.

Εάν τείνετε να αγχώνεστε συχνά, όπως πολλοί από εμάς στον σημερινό απαιτητικό κόσμο, το σώμα σας μπορεί να υπάρχει σε αυξημένη κατάσταση άγχους τις περισσότερες φορές. Και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρά προβλήματα υγείας. Το χρόνιο άγχος διαταράσσει σχεδόν κάθε σύστημα στο σώμα σας. Μπορεί να καταστέλλει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, να διαταράξει το πεπτικό και αναπαραγωγικό σας σύστημα, να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακής προσβολής και εγκεφαλικού επεισοδίου και να επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης. Μπορεί ακόμη και να αποδυναμώσει τον εγκέφαλο, αφήνοντάς σας πιο ευάλωτους σε άγχος, κατάθλιψη και άλλα προβλήματα ψυχικής υγείας.

Τα προβλήματα υγείας που προκαλούνται ή επιδεινώνονται από το άγχος περιλαμβάνουν:

  1. Κατάθλιψη και άγχος
  2. Πόνος οποιουδήποτε είδους
  3. Προβλήματα ύπνου
  4. Αυτοάνοσο νόσημα
  5. Πεπτικά προβλήματα
  6. Παθήσεις δέρματος, όπως έκζεμα
  7. Καρδιακή ασθένεια
  8. Προβλήματα βάρους
  9. Αναπαραγωγικά θέματα
  10. Προβλήματα σκέψης και μνήμης

Σημάδια και συμπτώματα υπερφόρτωσης του άγχους

Το πιο επικίνδυνο πράγμα για το άγχος είναι πόσο εύκολα μπορεί να σέρνεται πάνω σας. Το συνηθίζεις. Αρχίζει να αισθάνεται οικείο, ακόμη και φυσιολογικό. Δεν παρατηρείτε πόσο σας επηρεάζει, γι ‘αυτό είναι σημαντικό να γνωρίζετε τα κοινά προειδοποιητικά σημάδια και τα συμπτώματα υπερφόρτωσης του στρες.

Γνωστικά συμπτώματα:

  • Προβλήματα μνήμης
  • Αδυναμία συγκέντρωσης
  • Κακή κρίση
  • Βλέποντας τα όλα αρνητικά
  • Ανήσυχες  σκέψεις
  • Συνεχής ανησυχία

Συναισθηματικά συμπτώματα:

  • Κατάθλιψη ή γενική δυστυχία
  • Άγχος και διέγερση
  • Ευεξία, ευερεθιστότητα ή θυμός
  • Μοναξιά και απομόνωση
  • Άλλα προβλήματα ψυχικής ή συναισθηματικής υγείας

Φυσικά συμπτώματα:

  • Πόνοι
  • Διάρροια ή δυσκοιλιότητα
  • Ναυτία, ζάλη
  • Πόνος στο στήθος, γρήγορος καρδιακός ρυθμός
  • Απώλεια σεξουαλικής επιθυμίας
  • Συχνά κρυολογήματα ή γρίπη

Συμπεριφορικά συμπτώματα:

  • Τρώτε περισσότερο ή λιγότερο
  • Ύπνος πολύ ή πολύ λίγο
  • Καθυστέρηση ή παραμέληση ευθυνών
  • Χρήση αλκοόλ, τσιγάρων ή ναρκωτικών για χαλάρωση
  • Νευρικές συνήθειες (π.χ. δάγκωμα νυχιών, τικ)

Σημαντικός παράγοντας είναι η διατροφή και ο τρόπος ζωής. (η εικόνα αφορά χρήση της ρεφλεξολογίας στο σπίτι και όχι ρεφλεξολογικό πρωτόκολλο)
Πληροφορίες για επαγγελματική συνεδρία ρεφλεξολογίας θα βρείτε ΕΔΩ

Χρήστος Θεοδοσιάδης

Ρεφλεξολόγος – Εισηγητής
στην Σχολή www.reflexologia.gr
https://www.facebook.com/christos.theodosiadis.3

Κοινοποίηση σε