Δέκα συμβουλές για να κόψετε το κάπνισμα

Δέκα συμβουλές για να κόψετε το κάπνισμα

Δέκα συμβουλές για να κόψετε το κάπνισμα

Εάν έχετε προσπαθήσει να σταματήσετε το κάπνισμα ή να σταματήσετε το άτμισμα και έχετε αποτύχει στο παρελθόν, ανακουφιστείτε στο γεγονός ότι οι περισσότεροι άνθρωποι αποτυγχάνουν αρκετές φορές πριν το κόψουν με επιτυχία. Οι προηγούμενες αποτυχίες σας δεν είναι ένα μάθημα ότι δεν μπορείτε να σταματήσετε. Αντ ‘αυτού, δείτε τες ως μέρος του φυσιολογικού ταξιδιού για να γίνετε μη καπνιστής.

Οι παρακάτω πληροφορίες θα διευκολύνουν τον τρόπο σας και θα σας βοηθήσουν να διασφαλίσετε ότι αυτή είναι η τελευταία φορά που πρέπει να περάσετε από τη διαδικασία διακοπής. Μπορείτε να το κάνετε!

Παραδεχτείτε ότι το κάπνισμα είναι εθισμός. Αυτό το κομμάτι της παραδοχής είναι το πρώτο βήμα για να μπείτε στη διαδικασία διακοπής. Αυτό επίσης θα ξεδιαλύνει μέσα σας ότι υπάρχει κάποιος βαθμός δυσκολίας και θα πρέπει να προσαρμόσετε τις δυνάμεις σας ανάλογα με το μέγεθος του εθισμού σας.

Αναρωτηθείτε τους λόγους που καπνίζετε. Τί είναι αυτό που σας οδηγεί εκεί; Μήπως είναι θέμα βαρεμάρας; Βρείτε κάτι να κάνετε γι΄αυτό, π.χ. βόλτες ή γυμναστική. Μήπως είναι θέμα ”δύναμης”; Σκεφτείτε ότι σας κλέβει ενέργεια οπότε το αποτέλεσμα είναι το ακριβώς αντίθετο.. Μήπως είναι υποκατάστατο μιας αγάπης, ζεστασιάς ή κάτι άλλο που λείπει στη ζωή σας; Βρείτε το κάτι άλλο και θα αρχίστε να νιώθετε πλήρεις χωρίς το τσιγάρο.

Μιλήστε με κάποιον που έχει κόψει το κάπνισμα. Σίγουρα έχει πολλά να σας πει. Εδώ συνιστάται να βρείτε ένα άτομο του ίδιου βεληνεκούς, με την έννοια ότι αν είστε φανατικός καπνιστής, μιλήστε με κάποιο παρόμοιο άτομο και όχι με κάποιον που κάπνιζε δύο-τρία τσιγάρα την ημέρα.

Παραδεχτείτε ότι δεν υπάρχει μαγικό χάπι για τη διακοπή. Η συνειδητοποίηση αυτή θα σας οδηγήσει να επιστρατεύσετε ακόμη περισσότερη δύναμη και θέληση, έτσι ώστε να μην το αφήσετε στην τύχη. Θα πρέπει να θέλετε διακαώς να το κόψετε. Ειδάλλως μην το προσπαθήσετε καν, διότι θα απογοητευθείτε για άλλη μια φορά. Οι λόγοι υγείας είναι πολύ σημαντικοί και μπορούν να σας βοηθήσουν στο μέγιστο.

Επιστρατεύστε λόγους για την απόφαση διακοπής. Η γεύση και η όσφρηση επηρεάζονται πολύ από το κάπνισμα. Η τσέπη επίσης! Γράψτε σε ένα χαρτί τα οφέλη από την πιθανή διακοπή καπνίσματος. Είναι τόσα πολλά! Σκεφτείτε ότι εκτός από το ευατό σας που θα βελτιωθεί σε όλα τα επίπεδα, θα δώσετε μεγάλη χαρά και στους άλλους, τους δικούς σας ακόμη και τους φίλους σας που πιθανόν δεν άντεχαν να καπνίζετε σπίτι τους ή να έχετε δυσάρεστη αναπνοή.

Θυμηθείτε ότι η ανάγκη για κάπνισμα διαρκεί μόνο μερικά λεπτά. Ναι λοιπόν, οι ειδικοί λένε ότι ο εγκέφαλος στέλνει σήματα έλλειψης μόνο για λίγο. Έχει τόσα να κάνει που δεν ασχολείται μονίμως με το θέμα αυτό. Εσείς είστε αυτοί που παρατείνετε με τη σκέψη σας την έλλειψη του τσιγάρου. Δοκιμάστε να μην τροφοδοτείτε αυτή τη σκέψη. Ξεχάστε το για λίγο.

Απευθυνθείτε σε ειδικούς. Παγκοσμίως αλλά ακόμη και στην Ελλάδα εδώ και χρόνια υπάρχουν Ιατρεία διακοπής καπνίσματος. Επίσης μπορείτε να δείτε έναν γιατρό ψυχικής υγείας που ειδικεύεται στους εθισμούς. Υπάρχουν αρκετοί και μάλιστα με πολλές επιτυχίες στο ενεργητικό τους. Επίσης υπάρχουν σύλλογοι που μπορείτε να βρείτε ανθρώπους σαν κι εσάς και να περάσετε μαζί αυτή τη μάχη.

Διαλέξτε τον τρόπο και τη στιγμή που θα το κόψετε. Η ψυχολογία σας θα είναι περισσότερο προετοιμασμένη για κάτι τέτοιο. Θα μπορούσατε να το κάνετε δώρο στον εαυτό σας για τα γενέθλιά σας για παράδειγμα. Ο τρόπος διακοπής έχει να κάνει με το ότι μερικοί άνθρωποι για παράδειγμα  θέλουν να κρατήσουν τα τσιγάρα τους και να τα βλέπουν δίπλα τους χωρίς να καπνίζουν, άλλοι πάλι τα πετούν. Άλλοι φεύγουν ένα ταξίδι για να αλλάξουν περιβάλλον. Οργανώστε το και δεν θα χάσετε. Πρόκειται ίσως για το πιό αθώο προμελετημένο γεγονός! Μπορείτε επίσης να επιβραβεύετε τον ευατό σας βήμα βήμα με μια αγορά π.χ. ενδύματα, κοσμήματα ή ακόμα και κάτι μεγαλύτερο όπως ένα αυτοκίνητο.

Ζητήστε συμπαράσταση από τους δικούς σας. Αν πιστεύετε ότι κάποιος μπορεί να σας βοηθήσει σε αυτή σας την απόφαση, επιστρατεύστε τον. Σιγουρευτείτε όμως ότι ο τρόπος βοήθειάς του ταιριάζει απόλυτα στην ιδιοσυγκρασίας σας. Υπάρχει κόσμος που μπορεί να αντιδρά, να φωνάζει ή να πετά τα τσιγάρα σας χωρίς τη συγκατάθεσή σας, και να σας εκνευρίσει σε βαθμό που να λυγίσετε. Μελετήστε και συζητήστε διεξοδικά τα βήματά σας μαζί του, έτσι ώστε να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως. Αν υπάρχουν καπνιστές στο άμεσο περιβάλλον σας, ζητήστε τους εξ΄αρχής να σεβαστούν την  απόφασή σας και τουλάχιστον να μη σας προκαλούν, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για σας.

Αλλάξτε τρόπο ζωής. Καλό θα ήταν να οργανώσετε διαφορετικά τη ζωή σας, έτσι ώστε να μην σας θυμίζουν οι καταστάσεις, ο χώρος ή οι συνήθειές σας το κάπνισμα. Θα ήταν πολύ βοηθητικό να ξεκινήσετε ένα άθλημα,περπάτημα, γιόγκα ή διαλογισμό. Επίσης θα μπορούσατε να συντονίσετε τη διατροφή σας με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να αποφύγετε τα κάποια κιλάκια που παίρνει στην αρχή ο καπνιστής. Και πιστέψτε με, μόνο στην αρχή τα παίρνει επειδή ο μεταβολισμός αλλάζει, αλλά αργά ή γρήγορα επανέρχεται και βρίσκει το δρόμο του. Μάλιστα αυτό, αν σας παρηγορεί, δε συμβαίνει με όλους τους ανθρώπους. Κάποιοι δεν παίρνουν καθόλου κιλά! Αν δεν μπορείτε να αλλάξετε τη ζωή σας, τουλάχιστον αλλάξτε τον τρόπο σκέψης σας. Ναι, αυτό είναι εφικτό.

Γιορτάστε ένα νέο ξεκίνημα, μια διαφορετική προσέγγιση και στάση ζωής. Ποτέ δεν είναι αργά για μια ζωή χωρίς τσιγάρο! Καλή επιτυχία!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κοινοποίηση σε
ΠΡΟΣΕΧΩΣ